6 نکته‌ مهم که قبل از احیای مو با کراتین باید بدانید !
مقالات و نکات مهم در احیای مو

6 نکته‌ مهم که قبل از احیای مو با کراتین باید بدانید !

6 نکته‌ای که قبل از احیای مو با کراتین باید بدانید !

برای بسیاری از افرادی که موهای موجی، وز، فرفری با پایانه‌های زبر و خشن دارند، احیای مو با کراتین به معنی رسیدن به موهای صاف و ابریشمی است که همیشه آرزویش را داشتند. اما برای دیگر افراد مفهوم احیای مو با کراتین از خطرات بالقوه برای سلامتی گرفته تا خود فرآیند و حتی نتایج و کاربردهای آن، هنوز هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بخشی از علل سردرگمی مربوط به این واقعیت است که اصطلاح “احیای کراتین” در واقع شامل طیف وسیعی از فرمول‌ها، فرآیندهای کاربردی و نتایج است. برای مثال، در بعضی از روش‌های “احیای کراتین” قبل از خشک شدن و اتو کشیدن مو را با محلول فرمالدئید اشباع می‌کنند (بله فرمالدئید).

این راهکار صافی موها را قفل می‌کند و در نتیجه موها به مدت طولانی‌تری صاف می‌مانند. برای حصول اطمینان در مورد روش‌های احیای مو با کراتین، توصیه می‌کنیم که این مقاله را بخوانید. تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید این کار را انجام دهید ؟ و اگر می‌خواهید، کدام روش برای شما مناسب است. در ادامه‌ی مطلب با ما با سایت همیشه به روز «شبنم حضرتی» همراه باشید.

نکات احیای مو با کراتین

دانلود ویدیو دوره آموزشی کراتینه و احیای مو

1- در احیای مو با کراتین در واقع کراتین ستاره‌ی نمایش نیست

نام «احیای مو با کراتین» در واقع اشتباه نامگذاری شده است. مواد تشکیل دهنده‌ای که به طور موقت باعث شکستن پیوند موی موجی می‌شوند، تیوگلیکول آمونیوم و هیدروکسید سدیم هستند که تلفظ سخت‌تری دارند. مواد دیگر مانند متیلن گلیکول، فرمالین، متانال و متاندیول هنگام اتو کشیدن یا مخلوط شدن با آب آزاد می‌شوند. در پایان فرآیند اتوی مو با دمای بالا اعمال می‌شود و این کار شکستن پیوند متقابل رشته ‌موهای موجی را تسریع می‌کند.

در برخی از روش‌های احیای مو با کراتین از شما یک دوره‌ی انتظار، قبل از شستن موهایتان خواسته می‌شود (نباید مدتی موهای خود را بشویید). این دوره اجازه می‌دهد تا فرآیند شکستن پیوند به طور کامل انجام شود. گرچه احیاهایی که بیشترین میزان فرمالدئید را دارند، می‌توانند امکان شستشوی فوری را داشته باشند.

2- کلید اصلی تهویه است

فرمالدئید در دوزهای کم در شوینده‌های خانگی، پارچه‌های مصنوعی، فرش، دود تنباکو و غیره یافت می‌شود. و در عین حال می‌تواند باعث زنگ زدگی شود، اما دست زدن به آن خیلی خطرناک نیست. با توجه به آمار مؤسسه ملی سرطان، استنشاق روزانه‌ی آن در طی سالیان طولانی، باعث سرطان بینی و مغز و احتمالاً لوسمی می‌شود. بنابراین اگر بخواهید یک روش احیای مو کراتین با فرمالدئید (یا مواد تشکیل دهنده‌ی آزاد کننده‌ی فرمالدئید) انتخاب کنید. مطمئن شوید که محل آرایشگاه به درستی تهویه می‌شود.

3- صاف کردن موقت یا دائمی موها

اگر هدف شما صاف کردن بلند مدت موهای فر و وِزتان است، مواد بدون فرمالدئید این کار را برای شما انجام نخواهند داد. مواد کراتینه‌ای که شامل ترکیبی از فرمالدئید نیستند، به سادگی فقط مو را با یک پرده‌ی نازک پوشش می‌دهند و صاف می‌کنند. اما اثر آنها موقت بوده و خیلی برجسته نیست.

شینون اولسون (Sheenon Olson)، آرایشگر مشهور و مدیر خلاق سالن زیبایی Atma Beauty در این باره می‌گوید: برای تغییر بافت مو، شما نیاز به یک ماده شیمیایی قوی برای ایجاد لینک‌های متقابل هستید.
کتی رایان (Katy Ryan)، صاحب سالن زیبایی Katy Ryan در شهر نیویورک می‌گوید: حقیقت این است که بسته به هدف شما و نوع مویتان، حتماً یک فرمول برای احیای موی شما وجود دارد. روش‌هایی که دارای نتایج واقعی و طولانی مدت هستند، بدون شک فرمالدئید بیشتری دارند. اگر شما می‌خواهید کمی پیچ خوردگی موهایتان را حفظ کنید، فرمول‌های بدون فرمالدئید ممکن است بهترین باشند. پس همه چیز بستگی به نتایج مشاوره‌ی شما با یک متخصص حرفه‌ای و با تجربه دارد.

موهای مشتری قبل و بعد از احیای مو با کراتین
موهای مشتری قبل و بعد از احیای مو با کراتین

4- سالنی را انتخاب کنید که به سلامتی شما و آرایشگرتان احترام قائل شود.

اگر از آرایشگر یا اپراتور احیای مو با کراتین خود در مورد نام برند و محتوای فرمالدئید مواد احیای مو بپرسید، باید بتواند به شما نام دقیق و برند مواد را بگوید. همچنین در حالت ایده‌آل او باید دوز فرمالدئید ترکیب شده در مواد را بداند.

ردی پنا (Rudy Pena) متخصص فر کردن و صاف کردن مو در سالن زیبایی Julien Farel Salon در شهر نیویورک در این باره می‌گوید: اگر اینطور نیست، شما باید حداقل بتوانید اطلاعاتی را از روش تحقیق برای خودتان جمع‌آوری کنید. همچنین باید سالن تهویه‌ی مناسب داشته باشد که از طریق فن یا دریچه‌های خاصی هوا به بیرون حرکت کند و بخار و دود متصاعد شده در حین احیای مو از چشمان و دهان شما دور شود.

در سالن شبنم حضرتی با توجه به جزئیات کار خیالتان راحت خواهد بود. برای دریافت مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را تکمیل کنید.


موهای مشتری قبل و بعد از احیای مو با کراتین
موهای مشتری قبل و بعد از احیای مو با کراتین

5- احیای مو یا اتو مو

اولسون می گوید: درست است که حرارت بالای (450 درجه) اتو مو در فرآیند احیای مو با کراتین برای موهایتان مضر است، اما هنوز هم بهتر از یک اتو مو یا سشوار در هر روز است. استفاده‌ی روزانه از اتو مو بدترین کاری است که شما می‌توانید با موهای خود انجام دهید. اگر روشی وجود داشته باشد که بتواند شما را از اتو موی روزانه جدا کند، یک دوز گرمای زیاد یک بار در چند ماه شاید ارزشش را داشته باشد. به علاوه یک تکنسین خوب باید بتواند دمای اتو را براساس موهای شما تغییر دهد. برای مثال، برای یک مشتری با موهای سفید باید حرارت کاهش یابد.

شما در سالن زیبایی محبی با خیال راحت می‌توانید موهای خود را به خانوم شبنم حضرتی برای احیای کراتین با بهترین محصولات برند BRAZILIAN BLOWOUT بسپارید و به دلیل مهارت و تجربه‌ای که ایشان دارند نگران هیچ کدام از مسائل ذکر شده در بالا نباشید.

دوره آموزش کراتینه و احیای مو

محصولات برند BRAZILIAN BLOWOUT برای احیای مو با کراتین
محصولات برند BRAZILIAN BLOWOUT برای احیای مو با کراتین

6- اگر می‌خواهید احیای طولانی مدت داشته باشید.

اگر می‌خواهید احیای طولانی مدت داشته باشید، مراقب سولفات‌ها باشید و از نمک دوری کنید.
لابرکک (Labrecque) می‌گوید: اگرچه سولفات‌ها امروزه در بسیاری از محصولات مراقبت از مو بسیار مفید هستند، اما اگر می‌خواهید احیای کراتین را بر روی موهای زود به زود شستشو شده حفظ کنید، کلرید سدیم (نمک) باید در فهرست رژیم غذایی شما نباشد. و بله متأسفانه، این توصیه به این معنی است که استفاده از دریا و استخر هم (کلر نیز در طول عمرِ احیا مؤثر است)  باید در طی دوره‌ی احیای مو با کراتین به حداقل برسد.

رایان می‌گوید: ایده‌ی خوبی است که پس از احیای مو یک شامپو جدید تخصصی توصیه شده توسط تکنسین احیای مو با کراتین استفاده شود. در سالن زیبایی خانم شبنم حضرتی  برای مراقبت هر چه بهتر پس از اعمال کراتین با محصولات BRAZILIAN BLOWOUT، به مشتری شامپو و آبرسان مخصوص موهای کراتینه شده ارائه می‌شود که بهترین گزینه برای مراقبت از موهای کراتینه شده هستند.

علاوه بر احیا و مراقبت موها میتوایند دیگر خدمات ما در « خدمات سالن زیبایی شبنم حضرتی » ببینید.

و در پایان

مراقب احیای کراتین ارزان قیمت با مواد مضر باشید. درست مثل هر چیز دیگری، شما به اندازه‌ای که هزینه می‌کنید کیفیت دریافت خواهید کرد. بنابراین هنگامی که احیای کراتینی را می بینید که بسیار ارزان قیمت است، در مورد تصمیم برای استفاده از آن دو بار فکر کنید. لابرکک می‌گوید: هنگامی که شما پول بیشتری پرداخت می‌کنید، در واقع علاوه بر مواد با کیفیت برای تکنسین ماهری هزینه می‌کنید که موهای شما را می‌تواند حس کند. و می‌داند که مواد کراتینه دارای چه ترکیبی است و چه نوع موادی برای موهای شما مناسب است.

موهای شما ارزشش از پول‌های امروزی بیشتر است پس سعی کنید همیشه بهترین گزینه را با تحقیق مناسب انتخاب دهید و گول کراتینه های ارزان قیمت را نخورید، ارزش از بین رفتن موهایتان را ندارد.

نیکول دسکوتیکس (Nicole Descoteaux)، آرایشگر مدرن و مربی آموزشی در سالن زیباییButterfly Studio  در شهر نیویورک می‌گوید: قطعاً اتو کشیدن مو مرحله‌ی مهمی از احیای مو با کراتین است. تکنسین احیای موی شما باید کسی باشد که از تعداد دفعاتی که اتو مو به روی موها کشیده می‌شود بسیار مراقب باشد.

مقالات مرتبط

34 دیدگاه. Leave new

  • مرجان خوشبخت
    ژوئن 2, 2023 3:29 ب.ظ

    درود
    خیلی مطلب درمورداحیا وصافی مو خوندم،ولی همه خیلی سطحی بودن.
    سپاسگزارم ازتوضیحات حرفه ای ودقیقتون.
    آیا آموزش هم دارید دراین رابطه
    مایلم وارد این حرفه بشم

    پاسخ
  • سلام ببخشید کسانی ک بیماری پوستی دارن مثل سبورئیک درماتیت یا شوره سر می تونن کار کراتین انجام بدن یا مضر هست براشون؟

    پاسخ
  • سلام یکبار کراتین کردن موها میتونه برای ما ضرر داشته باشه ؟ بخاطر فرمالدهید موجود درون موادش؟

    پاسخ
    • شبنم حضرتی
      ژوئن 5, 2023 7:27 ب.ظ

      درود،
      برای توضیحات بهتر لطفا با شماره 09122577121 تماس حاصل فرمایید یا به پیج shabnamhazratii@ در اینستاگرام دایرکت دهید.

      پاسخ
  • سلام خانم حضرتی.
    من موهای خیلی ضعیف و شکننده دارم بخاطر دکلره ای ک انجام دادم. موهای من هم خیلی کم پشت شده و حجمش خیلی کمه. نمیخوام موهام صاف بشه چون حالتش رو دوست دارم. آیا روش احیا برای من مناسبه?

    پاسخ
  • سلام من موهام خیلی بلنده ولی قسمت پایین موهام فک کنم براثر رنگ موهای قدیمی اسیب دیده و شاداب نیست ویه جورایی وز هست نمیخوام موهامو کوتاه کنم احیای مو میتونه برای همیشه موهامو لطیف وشاداب کنه مثل قسمتهای بالای سرم؟

    پاسخ
  • سلام شبتون بخیر
    کراتینه با اتومو بهتره یا بدون اتو که بعدش شسته میشه و سشوار زده و خشک میکنن؟؟؟

    پاسخ
  • سلام ببخشید در مرکز شما برای آقایون هم کراتینه انجام میشه؟

    پاسخ
    • سلام وقتتون بخیر. نه ما برای اقایان کار کراتین انجام نمیدیم

      پاسخ
      • سلام خانم حضرتی عزیز محصولاتی که برای کراتینه روی مو انجام میشه باعث ریزش مو نمیشه؟ البته محصولات برندی که شما استفاده میکنید.

        پاسخ
        • شبنم حضرتی
          ژوئن 5, 2023 7:27 ب.ظ

          درود،
          برای توضیحات بهتر لطفا با شماره 09122577121 تماس حاصل فرمایید یا به پیج shabnamhazratii@ در اینستاگرام دایرکت دهید.

          پاسخ
  • سلام من میخوام فقط موهام احیا بشه صافی نمیخوام در اینصورت هم بازم اتو کشی لازمه؟

    پاسخ
    • سلام
      بله عزیزم بازم باید مو اتوکشی بشه تا مواد به خورد مو بره
      این اتو کشی به مو اسیب وارد نمیکنه
      کیفیت مواد برای احیا مو شرط اصلی هست . نگران اتوکشی مو نباشید عزیزم

      پاسخ
  • درود و سپاس فراوان از مطالب آموزنده تان
    سرکار خانم حضرتی بزرگوار
    بنده مواد کراتین کاکائو با همان مارک
    که فرمودید تهیه نمودم و برای احیای موهای آسیب دیده خودم می خواهم استفاده کنم . آیا در منزل خودم می توانم انجام دهم یا خیر؟

    پاسخ
  • خیلی خوب بود ممنون از اطلاعات مفید و صادقانه شما

    پاسخ
  • عالی هستید شما خانم حضرتی
    من واقعا از کار اکستنشن و کراتینی که پیش شما انجام دادم راضی ام

    پاسخ
  • سلام و احترام
    ممنون از مطالب خوب تون

    پاسخ
  • thanks honey

    پاسخ
  • نازیلا امیدواری
    می 7, 2019 2:22 ب.ظ

    ممنون از سایت خوب تون خانم حضرتی

    پاسخ
  • عالی بود مطلب تون.ممنون از شما خانم حضرتی

    پاسخ
  • مطالب خوبی دارید تو سایت تون پیج اینستاگرام تون هم خیلی خوبه

    پاسخ
    • خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم عزیزم

      پاسخ
      • سلام من خودم در خانه ترمیم کراتین کردم فقط اینکه علت اینه که اتو می‌کشیدم مثل اریشگاها در اتوکشی بخار سفید رنگ نمی‌داد علت چیست ممنون راهنماییم کنین یعنی می‌تونه از اتو باشه علتش؟؟

        پاسخ
  • سمیه داوری
    مارس 30, 2019 10:37 ق.ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مطالب

فهرست

 

برای اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام ما سر بزنید

تماس تلفنی اینستاگرام