ماسک لیمو
مقالات آموزشی

فواید شگفت انگیز ماسك های آب لیمو برای مو

`

می توان لیمو را یک میوه معجزه آسا نامید زیرا كه سرشار از ویتامین C و ترکیبات مفید گیاهی است. مطالعات نشان داده اند که آب لیمو (در اصل ، آب لیمو رقیق شده) می تواند به کاهش وزن ، بهبود هضم و سم زدایی عمومی بدن كمك كند. نوشیدن آب لیمو می تواند باعث درخشش پوست شود. اما آیا می دانید که آب لیمو فواید بیشماری برای موهای شما نیز دارد؟

در ادامه چندین دلیل قانع کننده بیان شده است که چرا باید از آب لیمو برای مو استفاده كرد.

آیا آب لیمو می تواند در تقویت رشد مو کمک کند ؟

لیمو دارای ویتامین C سرشار است که به نوبه خود می توانند باعث تولید کلاژن شود. در نتیجه ، رشد مو را تضمین می كند. علاوه بر این ، ماهیت اسیدی لیمو فولیکول های مو را مسدود کرده و باعث رشد مو می شود. در کل ، آب لیمو می تواند در مهار ریزش مو مؤثر باشد. اما جدا از استفاده از لیمو برای مقابله با ریزش مو ، لیمو علل ریزش مو را نیز از بین می برد. به عنوان مثال ، telogen effluvium یا TE نوعی ریزش مو است که در اثر استرس یا یک رویداد آسیب زا در زندگی ایجاد می شود. به عنوان مثال ، یک اختلال اساسی در زندگی شما ، مانند سختی یا جدایی ، می تواند برای مدتی به ریزش موی غیرقابل کنترل منجر شود. كه اگر بیش از شش ماه ادامه یابد ، آن را به عنوان بیماری مزمن یاد می كنند.

در حقیقت چندین عامل دیگر وجود دارد که می توانند منجر به TE شوند. برای مثال، حاملگی ، زایمان ، هر نوع تصادف یا یک بیماری مزمن. بنابراین ، هردر هر حالت درمان ریزش مو بستگی به آنچه پزشک تجویز می کند ، دارد. اما با مراقبت مناسب و درمان ریزش مو ، این وضعیت دائمی نیست و قابل برگشت است .

آب لیمو و ژل آلوئه ورا برای مو

آب لیمو + ژل آلوئه ورا

2 قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. آلوئه ورا یک ماده مرطوب کننده طبیعی است که به سرکوب رشد قارچ ها در پوست کمک می کند. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و 30 دقیقه صبر کنید سپس موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید. مانند لیمو ، آلوئه ورا نیز به دلیل داشتن فواید بیشماری برای پوست و مو عالی است زیرا كه سرشار از اسیدهای چرب ، ویتامین ها ، اسیدهای آمینه ضروری و مواد معدنی مانند روی و مس است که به تقویت رشد مو كمك می كند.

آب لیمو + حنا + تخم مرغ

  1. 4 قاشق غذاخوری پودر حنا ، یک تخم مرغ ، آب لیمو و یک فنجان آب گرم را مخلوط  کنید. با این مواد یک خمیر غلیظ درست کنید. این ترکیب را روی پوست سر و موهای خود بمالید و چند ساعت صبر کنید. اگر موهای چربی دارید ترکیبی از حنا و آب لیمو می تواند گزینه مناسبی باشد.
  2. حنا به آرام کردن غدد چربی بیش فعال مو کمک می کند همچنین به بازگرداندن pH پوست سر به سطح اسید قلیایی طبیعی کمک می کند و باعث تقویت فولیکول های مو می شود. در نتیجه ، موهای ضخیم تری خواهید داشت.

آب لیمو + روغن زیتون و روغن کاستور برای مو

  1. آب لیمو + روغن زیتون + روغن کرچک
  2. آب لیمو ، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک را در یک کاسه مخلوط کرده و مخلوط را کمی گرم کنید. چند دقیقه مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید.
  3. بعد از یک ساعت یا بیشتر ، آن را بشویید. از این ترکیب دو بار در هفته برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

روغن کرچک سرشار از پروتئین ، مواد معدنی و ویتامین E است و به همین دلیل به عنوان یک معجون جادویی برای موهای شما عمل می کند. علاوه بر این ، روغن کرچک دارای اسیدهای چرب اساسی ریسینولیک و امگا 6 است که باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود و در نتیجه رشد مو را افزایش می دهد .

نکته: استفاده از این ماسک ها حداقل یک بار در هفته برای تقویت رشد مو.

آیا آب لیمو می تواند در سالم نگه داشتن پوست سر شما کمک کند ؟

خاصیت ضد قارچی لیمو می تواند پوست سر شما را سالم نگه دارد. كه این یک مزیت فوق العاده آب لیمو برای مو است.

آب لیمو + سرکه

این ماسك می تواند یک لایه بردار عالی برای پوست سر باشد. فقط آب لیمو را با مقدار مساوی سرکه سفید مخلوط کنید. چند دقیقه پوست سر خود را با آن ماساژ دهید . حدود 15 دقیقه صبر کنید و سپس با یک شامپوی ملایم بشویید.

آب لیمو + عسل

ترکیبی از لیمو و عسل نه تنها باعث تسکین گلودرد می شود بلکه باعث تسکین ، مرطوب شدن و تغذیه پوست سر خارش دار نیز می شود.

  1. سه قاشق غذاخوری آب لیمو را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.
  2. مخلوط را روی پوست سر بمالید و آن را به مدت 30 دقیقه روی پوست سر خود بگذارید و سپس آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.

این ماسک برای سلامتی پوست سر شما مفید است. عسل به عنوان یک رقیق کننده طبیعی توصیف می شود. به عبارت دیگر ، عسل موهای شما را مرطوب و نرم می كند.

آب لیمو + روغن نارگیل + روغن کافور

3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل بردارید و کمی گرم کنید. چند قطره روغن کافور و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را اضافه کنید. چند دقیقه پوست سر خود را با مخلوط ماساژ دهید و بعد از حدود 15 دقیقه با شامپو بشورید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مطالب

فهرست

 

برای اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام ما سر بزنید

تماس تلفنی اینستاگرام