چگونه موهای صافی داشته باشیم
مقالات و نکات مهم در احیای مومقالات آموزشی

چگونه موهای صافی داشته باشیم + 5 ماده طبیعی

ما میتوانیم با روش های مختلفی موهای صافی داشته باشیم اما قبل از آن بهتر است بدانیم که، داشتن موهای صاف تاثیر بسازی در زیبایی شما دارد. در مراسم ها، جشن ها، عروسی ها و…
متاسفانه افراد زیادی هستند که با درست مراقبت نکردن از موهایشان به آنها آسیب میزنند و موهای آسیب دیده آنها باعث خشکی مو و شکنندگی آنها شده و موهای شما وز خواهد شد. برخی از افراد هم با توجه به نداشتن دانش کافی از مواد یا از روش های مختلفی استفاده میکنند که باعث میشود نه تنها موهای آنها بهتر نشود، بلکه بدتر خواهد شد!

اگر از تکنیک های مناسبی استفاده کنید، به آسانی می توانید موهای صافی  داشته باشیم، اما توصیه می شود از اغلب ابزارهای گرمایشی مو استفاده نکنید، زیرا آنها  به موهای شما آسیب می رسانند و باعث خشکی آن می شوند.

چرا موهای صافی داشته باشیم؟

چرا موهای صاف داشته باشیم؟

داشتن موهای صاف باعث میشود شما به حالت های مختلفی که نیاز دارید موهایتان را زیبا کنید و محدودیت های کمتری داشته باشید، و این باعث انعطاف پذیری شما خواهد شد. همچنین داشتن موهای صاف و سالم، در زمان شما صرفه جویی میکند بر فرض مثال شما باید هرچه سریع تر برای جشن پیش رو آماده شوید ولی زمان کافی ندارید، اگر موهای شما خشک و وز باشد: 1-اعتماد به نفستان کم میشود. 2-زمان زیادی باید برای مرتب کردن آن صرف شود 3-هرحالتی که مدنظرتان باشد نمیتوانید استفاده کنید و خیلی موارد دیگر.

چگونه موهای صافی داشته باشیم؟

برای داشتن موهای صاف شما نیاز دارید که از موهای خود مراقبت کنید. همچنین میتوانید از روش های مختلفی موهای خود را سالم و صاف کنید چند مورد از موارد در زیر گفته شده است.

روش های صاف کردن مو

1- مراقبت از موهای خود

موهای خود را چند بار در هفته بشویید و روال شستشویی که برای شما مناسب است را پیدا کنید. مثلا بعضی افراد 2 تا 3 بار در هفته باید این كار را انجام دهند، در حالی که دیگر افراد به خصوص افردی كه موهایشان چرب است باید هر روز شست و شو داشته باشند. هنگام شست و شو موها از آب سرد استفاده کنید، زیرا آب سرد به شفافیت مو کمک می کند به طوری که موی شما ظاهری صاف و براق پیدا میكند.

2- از حوله به درستی استفاده کنید

هرچه شما بیشتر حوله را برای خشک کردن موها استفاده کنید و به محکمی آن را بچرخانید، موهای شما بیشتر زبر و وز خواهد شد و باعث آسیب به موهای شما خواهد شد! بهتر است حوله ای نرم و مناسب را آهسته بر روی موهای خود قرار دهید و به آرامی آب اضافی موها را گرفته و آن را خشک کنید.
با رعایت همین عادت قدیمی، شما به مراقبت از موهای خود بسیار کمک خواهید کرد.

3- از شامپو بدون سولفات استفاده کنید

سولفات ها در بسیاری از پاک کننده ها یافت می شوند، از جمله مواد شوینده شستشو و غیره، استفاده از این عنصر در موهای شما باعث زبری ، آسیب و صدمه به مو می شود.

4- استفاده از یک نرم کننده و مرطوب کننده

نرم كننده های مو با مرطوب نگه داشتن مو و حفظ آن بدون سوزش باعث نرمی و لطافت آن می شوند. بهتر است از نرم كننده های بدون سیلیکون استفاده كنید، زیرا سیلیکون در موهای شما بعد از مدتی جذب می شود و باعث آسیب درآنها می شود،در عوض محصولی را انتخاب کنید که دارای گلیسیرین باشد زیرا یک لایه محافظتی روی موهای شما ایجاد می كند.

5- از ابزار حرارتی استفاده نکنید

بهتر است از ابزار حرارتی مانند اتومو و سشوار کمتر استفاده شود و اگر از آنها برای صاف کردن موهای خود استفاده میکنید بهتر است از حرارت ملایم آنها استفاده کنید و تایم زیادی حرارت را به یک بخش از سر و موهایتان وارد نکنید.

در استفاده از سشوار، از سر پخش کننده حرارت بـرای انتقال حرارت بـه لایه های زیرین مو استفاده کنید همچنین سشوار را مدام در اطراف موها بچرخانیـد و بـر روی یک نقطه متمرکز نشویـد.

6- موهای خود را شانه کنید

موهای خیس را با یک شانه دندانه دار به آرامی  مانند مسواک زدن شانه كنید،طوری كه مو آسیب نبیند و شکسته نشود. باید توجه داشته باشید که موهای خشک را شانه نزنید چرا که این کار باعث آسیب به مو شده و باعث از هم گسیختگی کوتیکول موها مي​شود، همچنین موها بیشتر کشیـده خواهند شد!

7- ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا موهای شما را شگفت زده خواهد كرد، همانطور كه می دانید آلوئه ورا 75 ماده غذایی شناخته شده دارد. این ژل حاوی آنزیم هایی است که منجر به رشد موهای سالم می شود و آن ها را صاف و نرم می کند. ژل آلوئه ورا ترکیب مشابه ای مانند کراتین دارد یعنی پروتئینی که اکثریت مو را تشکیل می دهد. بنابراین، ژل آلوئه ورا به راحتی به مو نفوذ کرده و رطوبت لازم را فراهم می کند.

پس ژل آلوئه ورا را برای اینکه موهای صافی داشته باشیم، فراموش نخواهیم کرد!

برای این منظور بهتر مراحل زیر را انجام دهید:
  1. از چند قطعه ساقه ی آلوئه ورا ژل آن را استخراج كنید
  2. سپس این ژل روی موهایتان بمالید.
  3. بگذارید برای 30 دقیقه بماند و سپس با شامپو موهای خود را بشویید

5 ماده طبیعی برای اینکه موهای صافی داشته باشیم

علاوه بر روش های گفته شده میتوانیم از موارد طبیعی زیر نیز استفاده کنیم تا موهای صافی داشته باشیم.

  1. گل سر شوی
    گل سرشوی که به آن مولتانی میتی یا خاک رس قهوه‌ای هم می‌گویند برای صاف کردن موها مفید است و می‌تواند به شما کمک کند تا از شر موهای وزدارتان راحت شوید.
  2. برگه کرفس
    برگ کرفس هم می‌تواند در صاف کردن موها و تقویت آنها به شما کمک کند.
  3. سرکه سیب
    سرکه‌ی سیب برای صاف کردن موها بسیار عالی است، سطح طبیعی pH موها را حفظ، رشد موها را تقویت و از عفونت پوست سر جلوگیری می‌کند.
  4. تخم مرغ و روغن زیتون
    تخم‌مرغ نقش مهمی در تقویت موها و درخشان‌تر کردن‌شان دارد. روغن زیتون کمک می‌کند موهایتان به‌خوبی مرطوب بمانند. تخم‌مرغ و روغن زیتون وقتی با هم ترکیب شوند نقش بسیار مؤثری در صاف کردن موها دارند.
  5. روغن کرچک
    روغن کرچک یک راهکار خانگی دیگر برای صاف کردن موهاست. روغن کرچک موها را حالت می‌دهد و رطوبت آنها را حفظ می‌کند، جلوی فر خوردن و وز شدن آنها را می‌گیرد و عفونت پوست سر را برطرف می‌کند.

هر یک از روش های بالا ممکن است روش تاثیر گذاریش برای هر فردی متفاوت باشد.

کلام آخر

برای اینکه موهای صافی داشته باشیم، لازم از است از موها به خوبی مراقبت کنیم و از موارد آسیب زننده به موها استفاده نکنیم. مو بسیار پر اهمیت است پس برای آنها وقت گذاشته و موها را سالم نگه دارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مطالب

فهرست

 

برای اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام ما سر بزنید

تماس تلفنی اینستاگرام