مراقبت پوست
مقالات آموزشی

داروهای خانگی برای پوست سالم و جوان چیست ؟

داروهای خانگی بهترین راه حل های زیبایی هستند به همین دلیل در اینجا چند نکته زیبایی برای جوانی و درخشان بودن پوست بیان شده است. مواد خوب مانند موز ، آووکادو و گوجه فرنگی را با هم مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. همچنین می توانید برش هایی از خیار یا گوجه فرنگی را به مدت 10-15 دقیقه بر روی چشمان خود بگذارید تا پف و زیر دایره های چشم تان بخوابد. عسل یک ماده رقیق کننده طبیعی است ، به این معنی که پوست شما را بدون اینکه روغنی شود ، آبرسانی می کند. عسل همچنین ضد باکتری است و می تواند به کاهش التهاب پوست کمک کند. عسل خام را روی صورت خود بمالید و بعد از 10-15 دقیقه بشویید تا پوستی درخشان داشته باشید.

شیر یکی از بهترین مرطوب کننده های پوست است و نه تنها پوست شما را تغذیه می کند بلکه به روشن شدن آن نیز کمک می کند. یک توپ پنبه ای را در شیر پرچرب آغشته کنید و روی صورت و گردن خود بمالید. روش دیگر ، شیر سرد را روی صورت تان بمالید و با یک حوله نرم آن را خشک کنید. یك عدد موز را خرد كرده و در صورت لزوم در کمی شیر مخلوط کنید. سپس آن را به آرامی روی پوست خود به مدت 10-15 دقیقه بگذارید و بعد با آب بشویید. یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و چهار قاشق غذاخوری آرد نخود (گرم) را با آب مخلوط کنید تا خمیر شود. البته می توانید از آب و شیر به مقدار مساوی استفاده کنید. خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 15-20 دقیقه بشویید.

یک گوجه فرنگی رسیده را له كنید و به مدت 15-20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید . سپس با آب بشویید. البته می توانید با مخلوط کردن گوجه فرنگی را با شیر مخلوط كرده و یک اسکراب صورت درست کنید.

حدود 5 بادام را در طول شب خیس کنیدسپس بادام های رنده شده را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و بعد از مدت 15-20 دقیقه آن را با آب بشویید. اگر پوست بسیار خشکی دارید ، هر شب قبل از خواب روغن نارگیل را روی پوست خود ماساژ دهید. همچنین می توانید شکر را به روغن اضافه کرده و از آن برای لکه برداری پوست تان استفاده کنید.

هفته ای یک یا دو بار از این اسکراب برای داشتن پوستی نرم و زیبا استفاده کنید. جوش شیرین ، روغن زیتون و عسل را با یكدیگر مخلوط کنید. با این مخلوط صورت خود را به آرامی ماسای دهید و 10-15 دقیقه بگذارید بماند سپس با آب بشویید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا سلول های مرده پوست شما از بین برود و سطح pH پوست تان خنثی شود. مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید استفاده از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایش مناسب برای پوست تان است و هرگز ب آرایش نخوابید و علاوه بر این ، از لمس صورت خود خودداری کنید زیرا به این ترتیب میکروب های دستان به صورت شما منتقل می شوند و باعث آکنه و سوزش می شود همچنین جوش های سر سیاه را با ناخن یا نوک انگشتان جدا نكنید و سعی كنید از ماسك های صورت طبیعی و اسکراب ها استفاده كنید.

چگونه محصولات مراقبت از پوست را انتخاب می کنم؟

با تعیین نوع پوست خود شروع کنید – آیا طبیعی ، حساس ، روغنی ، خشک یا ترکیبی است ؟

منافذ پوست می تواند یک شاخص خوب باشد. پوست روغنی با منافذ بزرگ و پوست خشک همراه با منافذ کوچک که احساس سفت شدگی دارد همراه است. در نظر بگیرید که آیا مشکلات پوستی مانند آکنه یا لکه های تیره دارید ، تا بتوانیدمحصولاتی را خریداری کنید که به همین موارد بپردازد. لیست مواد تشکیل دهنده را در تمام محصولات با دقت بخوانید و از مواردی که ممکن است به آنها حساسیت داشته باشید خودداری کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مطالب

فهرست

 

برای اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام ما سر بزنید

تماس تلفنی اینستاگرام