ماساژ
مقالات آموزشیمقالات و نکات مهم در احیای مومقالات و نکات مهم در کوتاهی مو

چگونه ماساژ پوست سر، رشد مو را تسهیل می کند

همه ما از ماساژ گاه به گاه سر لذت می بریم . اگر از سردرد رنج می برید یا خسته هستید – هیچ چیز به جز ماساژ سر نمی تواند خستگی شما را رفع کند، اما آیا می دانستید که یکی از مزایای بسیار زیاد ماساژ سر ، رشد مو است؟

ماساژ سر روی کل قسمت هایی از جمله پیشانی و قسمت فوقانی سر روی متمرکز است ، ماساژ پوست سر باعث رشد مو می شود . ماساژ پوست سر با هدف رشد مو نیاز به اعمال فشار بر روی پوست سر با استفاده از انگشتان دست است.

چگونه ماساژ پوست سر، رشد مو را تسهیل می کند

این کار در اصل برای افزایش گردش خون به فولیکول های مو ، جوان سازی ریشه ها در پوست سر انجام می شود. فولیکولهای مو از سلولهای بنیادی پرتحرک تشکیل شده است كه در صورت تقویت اکسیژن ، رشد مو را تقویت می كند. همچنین ماساژ پوست سر باعث ایجاد شریان های کوچک در پوست سر شما می شود که جریان خون به فولیکول ها را افزایش می دهد و همچنین باعث بهبود بافت مو می شود و به مرور زمان آن را ضخیم تر و قوی تر می کند.

به یاد داشته باشید که استفاده از ماساژ پوست سر برای تقویت رشد مو یک روند کند ، اما بسیار مؤثر است. توصیه می کنیم علاوه بر استفاده از محصولات تقویت کننده رشد مو ، ماساژ سنتی پوست سر را نیز انجام دهید. به غیر از استفاده از روغن های تغذیه کننده که باعث رشد مو می شوند ، متخصصان درمانی از ابزارهایی مانند برس های ماساژ دهنده پوست سر استفاده می کنند تا روغن بهتر در پوست سر شما جذب شود. ماساژ پوست سر توسط پزشکان متخصص آموزش دیده که دقیقاً می دانند چه فشارهای و چه مقدار بر روی پوست سر اعمال كنند ، وجود دارد ، با این حال ، شما می توانید در خانه نیز این روش را انجام دهید.

برای این منظور باید چند مرحله ساده زیرا را انجام دهید :

نحوه انجام موثر ماساژ سر در خانه

ماساژ روزمره بدون روغن :

  • پوست سر خود را هر روز به مدت 5 دقیقه خوب و بدون استفاده از روغن ماساژدهید.
  • از انگشتان خود استفاده کرده و با حرکات دایره ای فشار كمی بر پوست سر خود  وارد کنید .
  • در هنگام شامپو ماساژ دهید
  • قبل از اینکه موهای خود را شامپو بزنید چند دقیقه بعد از خیس کردن موهای خود آنها را ماساژ دهید. .

ماساژ با روغن :

  • روغن هایی را انتخاب کنید که رشد مو را تحریک می کنند و همچنین موادی که مناسب نوع موهای شما هستند .
  • همچنین می توانید دو روغن مورد نظر را مخلوط کرده یا چند قطره روغن ضروری (مانند رزماری) را به روغن های دیگر اضافه کنید تا باعث رشد مو ی شما شود.
  • از وسط پوست سر خود شروع کنید ، روغن را با حرکات آهسته و دایره ای روی پوست سر خود اعمال کنید و به آرامی به صورت عقب و جلو حرکت دهید. . این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مطالب

فهرست

 

برای اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام ما سر بزنید

تماس تلفنی اینستاگرام