آب سیب زمینی برای حفظ سلامتی مو
مقالات آموزشی

آب سیب زمینی برای حفظ سلامتی مو

آب سیب زمینی برای حفظ سلامتی مو

سیب زمینی دارای مواد مغذی ضروری است مناسب برای همه نوع مو می باشد.سیب زمینی حاوی ویتامین B، ویتامین C، زینک، نیاسین و آهن است که موجب تغذیه فولیکول مو شده و رشد مو را تقویت می کند سیب زمینی از خشکی به شوره سر و ریزش مو،جلوگیری می كند.استفاده از آب سیب زمینی روی پوست سر، سطح pH آن را متعادل می‌کند. آب سیب زمینی با جذب سبوم و عرق به پاکسازی پوست سر کمک می‌کند. شواهد حاکی از آن است که آب سیب زمینی برای حفظ سلامتی مو با رفع انسداد فولیکول‌های مو، پوست سر را تمیز نگه می‌دارد.

ترکیبات موجود در سیب زمینی برای تقویت رشته‌های مو به اکسیژن متصل می‌شوند، بدین وسیله از ریزش مو جلوگیری می‌کنند. بنابراین استفاده منظم از این روش در طی یک دوره زمانی باعث تغذیه مو، درخشش و افزایش حجم مو‌ها می‌شود.آب سیب زمینی همچنین به رشد بهتر فولیکول‌های مو کمک می‌کند و از نازک شدن مو جلوگیری می‌کند.

بنابراین اگر شما به دنبال روش های ساده و طبیعی برای تغذیه و حفظ موهای خود هستید،مطمئن باشید، سیب زمینی بهترین راه حل برای شما می باشد. هرچند بسته به موهای خود، باید کمی خلاقانه نحوه استفاده از سیبزمینی را برای موهایتان بدانید.برای بهره مندی از خواص آب سیب زمینی می‌توانید آن را به تنهایی یا با ترکیب سایر مواد استفاده کنید.آب سیب زمینی با محافظت از کوتیکول مو، موجب براقیت و درخشندگی مو‌ها می‌شود.

استفاده منظم از آب سیب زمینی باعث ترمیم کلاژن می‌شود. کلاژن پروتئین سازنده مو است که وجود آن برای رشد مو‌ها لازم و ضروری است.تجربیات فردی نشان می‌دهد که آب سیب زمینی در صورت ترکیب با موادی مانند عسل و تخم مرغ، به عنوان نرم کننده مو عمل می‌کند.
همچنین برخی از افراد ادعا می‌کنند که آب سیب زمینی یک رنگ موی طبیعی است که مو‌های سفید را می‌پوشاند و به زیبایی و سلامت موهایتان کمک میکند.روش های استفاده از سیب زمینی به صورت ماسک مو و ماساژ نیز تجارب خوبی داشته و مصرف کنندگان رضایت زیادی داشته اند.قسمت مورد استفاده سیب زمینی، آب و عصاره آن است.

آب سیب زمینی برای حفظ سلامتی مو

برای تهیه ماسک مو از آب سیب زمینی خام استفاده می شود. در آب سیب زمینی انواع ویتامین B و C  برای رشد مو وجود دارد. کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، مس، گوگرد هر کدام به میزان قابل توجهی در سیب زمینی تازه یافت می شود. اغلب مواد مغذی در زیر پوست جمع شده بنابراین سیب زمینی با پوست استفاده کنید و قسمت پوست و رویه سیب زمینی را دور نریزید.

اگر رشد موهای تان متوقف شده یا موها ریزش پیدا کرده است، با آب سیب زمینی این مشکل را برای همیشه برطرف کنید. پس از یک ماه نتایج عالی و شگفت آور درمان با آب سیب زمینی خودش را نشان می دهد.اگر با مشکل شوره سر روبرو هستید با آب سیب زمینی و چند قطره آبلیمو، مشکل برطرف خواهد شد.استفاده مرتب از آب سیب زمینی برای آبکشی موها موجب می شود که موها نرم و درخشان شوند.

آب سیب زمینی را می توانید با برخی مواد دیگر ترکیب کنید یا همینطور به صورت ساده و خالص مورد استفاده قرار دهید. این آب حاوی همه املاح ضروری برای رشد و سلامت موها است.  تغذیه مناسب موها به معنای تحریک رشد فولیکول مو بوده و در نهایت چرخه رشد موها شروع می شود. بردی داشتن موهای سالم، پر پشت و بلند حداقل هفته ای 2 بار موهای تان را با آب سیب زمینی ماساژ دهید. نتیجه بعد از یک ماه دیده می شود ولی می توانید ماساژ سر را برای همیشه ادامه دهید.

سیب زمینی از مواد نشاسته ای است و خوردن زیاد از حد آن می تواند، افزایش وزن و چاقی به همراه داشته باشد. برای بهره مندی از فواید سیب زمینی برای مو نیازی به خوردن مقدار زیادی از آن نیست. خیلی ساده می توان انواع ماسک مو را با ترکیبات سیب زمینی تهیه کرد. این ماسک ها روی پوست سر و ریشه مو و ساقه موها ماساژ داده می شوند. مواد مغذی را در اختیار موها قرار میدهد.

چندین راه برای استفاده از آب سیب زمینی برای حفظ سلامتی مو

آب سیب زمینی برای حفظ سلامتی مو:
  • بیایید با ساده ترین راه شروع کنیم. تنها چیزی که باید انجام دهید این است که سیب زمینی را 3الی 4 بار بشویید و آنها را در آب جوش بندازید.
  • پس از خنك شدن اب سیب زمینی موهای خود را با آن شستشو دهید.
  • این کار را به طور مرتب انجام دهید تا موجب رشد سریع و حفظ موی شما شود

تاثیرات سیب زمینی برای سلامتی و رشد موها

آب سیب زمینی برای شوره سر:

  • در حال حاضر اگر شوره سر یا خارشی دارید، باید سیب زمینی را رنده کنید، آب آن  را استخراج کنید و یک قاشق چای خوری آب لیمو به مخلوط اضافه کنید.
  • در حال حاضر مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و پنج دقیقه ماساژ دهید
  • پس از انجام اینكار، بگذارید تا حدود 20 دقیقه روی  موی شما بماند سپس با شامپو موهای خود را بشورید.
  • انجام این کار حداقل یک یا دو بار در هفته باید انجام شود تا شوره سر و موها حفظ شود.از بین برود.

ماسک سیب زمینی مو برای ریزش مو:

  • در مورد ریزش مو و یا حتی خشکی آن، شما می توانید آب سیب زمینی و ماسک موی آلوئه ورا را امتحان کنید.
  • به طور معمول، یك سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را استخراج کنید.
  • سپس ژل الورا را به ان اضافه كنید.
  • سپس مخلوط را روی مو و پوست سرتان بمالید.
  • سپس با شامپو حداقل برای نیم ساعت موهای خود را بشورید.
  • تکرار یک بار در هر هفته  این مخلوط را امتحان كنید.
آب سیب زمینی برای سلامت موها

آب سیب زمینی برای داشتن موهای سالم:

  • یکی دیگر از مخلوط های استفاده از سیب زمینی ترکیبی آن با عسل و سفیده تخم مرغ است.
  • مثل همیشه، سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را استخراج كرده.
  • یک قاشق غذا خوری عسل و یك عدد سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و مخلوط كنید
  • سپس به طور یکنواخت به موی سر خود بمالید و نیم ساعت تا 45 دقیقه بعد شسشو دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مطالب

فهرست

 

برای اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام ما سر بزنید

تماس تلفنی اینستاگرام