احیای مو با کراتین
مقالات و نکات مهم در احیای مو

احیای مو با کراتین

چه انتظاراتی از احیای مو با کراتین می‌توانید داشته باشید؟

روش‌های جدید احیای موی مبتنی بر کراتین ممکن است هر روز ساعت‌های شما را ذخیره کنند. آیا مشتاق موهای صاف و نرم و بدون موج هستید؟ احیای مو با کراتین یک گزینه‌ی محبوب در سالن‌های زیبایی است. اگر می‌خواهید این روش را امتحان کنید، باید نکات زیر را بدانید:

  • کراتین چیست؟

    کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در موهای شما وجود دارد و باعث درخشش و ضاف شدن مو های شما میشود، اگر موهای شما فر و یا وز میباشد، درواقع کراتین موهای شما به اندازه‌ی کافی نمیباشد و همین امر اعث وجود مشکلاتی چون وز بودن موهایتان برای شما ایجاد میکند.
    احیای مو با کراتین یکی از روش هایی میباشد که افراد برای صاف کردن موهای فر و وز استفاده میکنند، توجه داشته باشید که هر مدل مویی، مدل و سبک کراتین خاص خود را دارد که در سالن زیبایی شبنم حضرتی با تخصص ترین افراد برای شما بهترین  گزینه هارا انتخاب خواهند کرد.

    احیای مو با کراتین

  • از کراتین چگونه استفاده می‌شود؟

    داشتن موهایی صاف آرزوی اکثر بانوان عزیز میباشد چرا که موهای لخت و صاف را اکثر افراد دوست دارند و باعث ایجاد راحتی نیز میشوند.برای انجام فرایند کراتین کردن مو ها، یک متخصص مو و زیبایی در آرایشگاه یک محصول صاف کننده کراتین را به موهای شما اعمال می‌کند و سپس از گرمای یک اتو مو برای قفل کردن آن مواد بر روی تار موهای شما استفاده می‌کند.

  • کراتین کردن مو چقدر طول میکشد ؟

    این فرایند با توجه به نوع، کوتاهی و بلندی موهای شما زمان متغیری دارد اما میتوان گفت به طور میانگین حدود 90 دقیقه طول خواهد کشید.

محصولات کراتین سالن‌های زیبایی شامل Keratin Complex Smoothing Therapy از برند Coppola، Global Keratin Complex، احیای مو با La-Brasiliana، احیای موی کراتین برزیلی، Brazilian Blowout و صاف کردن موی برزیلی است.

درمقاله « نکات قبل از کراتین و احیای مو » نیز مواردی که باید درمورد احیای مو با کراتین بدانید بخوانید.

  • فواید کراتین کردن مو

  • صرفه جویی در زمان رسیدگی به موها: هنری بوردی (Henri Borday) از سالن Mizu salon نیویورک و مربی سازمانی جهانی کراتین می‌گوید: اگر شما معمولاً موی سر خود را صاف می‌بندید یا دوست دارید که همیشه صاف باشد، احیای مو با موی کراتین می‌تواند زمان سشوار و حالت دادن شما را از 40٪ تا 60٪ کوتاه کند.
  • وداع با موهای وِز وِزی: پس از احیای مو با کراتین شما می‌توانید موهای وِز را فراموش کنید.بوردی در این باره می‌گوید: شما می‌توانید در باران مرطوب یا نم نم راه برود و موهای شما تغییر نخواهد کرد.
  • رشد بهتر موها: با توجه به آنکه کراتینه کردن مو باعث افزایش استحکامه موهای شما میشود، از شکنندگی آنها جلوگیری میکند و ساقه موهای شما آسیب نخواهد دید و همین امر باعث خواهد شد تا موهای شما سریع تر هم رشد کند.
  • و …
  • نکاتی که باید درمورد کراتین مو بدانید

  • قبل از اینکه بشویید باید صبر کنید: شما نباید سه یا چهار روز بعد از احیای موهایتان با کراتین، موهای خود را بشویید. بوردی می‌گوید: چرا که برای اثر کردن این درمان بر روی موهای شما نیاز به زمان است.
  • نگهداری: پس از دریافت خدمات احیای مو با کراتین و بعد از دوره انتظار بدون شستشو، باید از شامپوهای بدون سدیم سولفات استفاده کنید تا به نگهداری احیا کمک کنید.
  • اثر آن چقدر طول می‌کشد: انتظار می‌رود نتایج به مدت 2 تا 5/2 ماه دوام بیاورد. (بستگی به موهای شما و محصول مورد استفاده شده دارد)
  • کراتین یا اتومو

احیای کراتین باعث شکستن و نازک شدن موهای شما نخواهد شد، اما اتو کردن موها ممکن است باعث شود.
نیل سادیچ (Neil Sadick) متخصص پوست نیویورک، می‌گوید: اتو کردن موها با دمای زیاد برای قفل کردن اثر مواد کراتین بر روی موها ممکن است باعث آسیب به موهای شما شود. بعضی از آرایشگران ممکن است از یک اتو مو با دمای بسیار بالا استفاده کنند که برای تارهای مو ضرر داشته و باعث سوختن مو می‌شود.
بوردی می‌گوید: کراتین بیشتر از درمان ترمیم است. حتی اگر نوع موی شما خوب باشد، بازهم بدنه‌ی مو را تقویت می‌کند. و باعث می‌شود که موهای شما بیشتر انعطاف پذیر باشند.

صافی مو

موهای مشتری قبل و بعد از احیای مو با کراتین

فاکتور فرمالدئید

شما ممکن است در مورد فرمالدئید در محصولات کراتین سالن زیبایی شنیده‌ باشید. فرمالدئید با مشکلات سلامتی مرتبط است، به ویژه برای افرادی که به طور منظم با آن کار می‌کنند. نگرانی اصلی سلامتی در مورد فرمالدئید در محصولات کراتین در مورد کارکنان سالن است، نه افرادی که بر روی موهای آنها احیای مو با کراتین انجام می‌شود. مقدار فرمالدئید در این محصولات چقدر است؟ متفاوت است. اداره FDA و اداره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (OSHA) در برخی از این محصولات به فرمالدئید نظارت کرده است.

وب سایت FDA می‌گوید: شما می‌توانید از متخصصان سالن بپرسید که آیا می‌دانند که محصول شامل مواد تشکیل دهنده مربوط به فرمالدئید و یا سایر مواد تشکیل دهنده است یا نه؟
اگر با درصد بالایی باشد شما ممکن است بخواهید از انجام احیا اجتناب کنید. اگر در مورد احیا با واکنش بدی مواجه شدید، FDA از شما می‎خواهد که به آنها گزارش دهید. بوردی در این باره می‌گوید: اکثر شرکت‌هایی که کراتین تولید می‌کنند از سطوح ایمن استفاده می‌کنند. اما موارد مشکوک در جایی که این احیاها یک نتیجه‌ی غیرعادی بدست می‌آوردند. هنگامی است که سالن‌ها خودشان به مواد کراتین ترکیب فرمالدئید بیشتری مخلوط می‌کنند.

کراتین مو

موهای مشتری قبل و بعد از احیای مو با کراتین

تفاوت Brazilian Blowout با احیای مو با کراتین چیست؟

درمان صاف کننده‌ی مو می‌تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند برای هر کسی با موهای فرفری و موجی باشد. درست است که روش‌های صاف کردن مو در سالن زیبایی برای شما هزینه خواهند داشت. اما در پایان موهای صاف، براق و قابل کنترلی را برای چند ماه به شما ارائه می‌کنند. هر دو روش احیای مو در وقتی که هر روز جلوی آینه با ابزار صاف کننده‌ی مو که به نظر می‌رسد. کامل صاف نمی‌کنند، صرفه جویی خواهند کرد.

اما تفاوت بین این دو چیست و کدام یک برای شما بهتر است؟ در مورد این موضوع با کریستینا بی (Christina B.) از سالن ریتا هازان نیویورک مصاحبه کردیم که خلاصه‌ای از آنرا در این مطلب خواهیم آورد. در ادامه‌ی مطلب با ما با سایت همیشه به روز «شبنم حضرتی» با ما همراه باشید.

روش برزیلین مو

Brazilian Blowout ها و درمان‌های کراتین اساساً تأثیر مشابهی بر مو دارند: هر دو از فرفری بودن را از بین می‌برند و درخشش مو را تقویت می‌کنند. آنها برای همه‌ی انواع موها امن هستند و می‌توانند بر روی موهای رنگ شده و دکلره نیز به کار برده شوند. با این حال، Brazilian Blowout بیشتر قابل تنظیم است. کریستینا می‌گوید: از آنجاییکه بازار با احیاهای کراتین بسیار اشباع شده است. شما می‌توانید ساعت‌هایی از وقت خود را برای جستجو در گوگل برای یافتن آنچه در نظر دارید، اختصاص دهید. اما Brazilian Blowout را می‌توانید برای بافت‌های مختلف مو تنظیم کنید. متخصص احیای موی سالن می‌تواند مو را در دماهای مختلف اتو کشیده و به نتایج متفاوتی دست یابد.

این معنی که اگر شما موهای کاملاً صاف نمی‌خواهید، متخصص سالن می‌توانید فرآیند احیا را تغییر دهد، به طوری که بافت موی طبیعی شما قابل مدیریت باشد. تفاوت دیگری که این دو روش دارند در نگهداری بعد از احیا است. پس از احیای کراتین، توصیه می‌شود که موهایتان را در پشت سر نپیچانید و دم اسبی نکنید و نمی‌توانید موهایتان را برای سه یا چهار روز شستشو دهید.

اما در روش Brazilian Blowout، شما می‌توانید روال همیشگی خود را به طور منظم طی کنید. می‌توانید بلافاصله پس از احیا موهای خود را بشویید یا به هر مدلی که می‌خواهید از پشت ببندید. کریستینا می‌گوید: با وجود ماده‌ی فرمالدئید در ترکیب هر دو من معتقدم که اگر آنها به درستی بر روی مو اعمال شوند . و در مکان‌های دارای تهویه خوب انجام شوند، آنها مضر نیستند. اما اگر شما در مورد این موضوع نگران هستید، می‌توانید انواع بدون فرمالدئید را هم پیدا کنید. هر کدام از این احیاها را که انتخاب می‌کنید. تحقیقاتی در سالن‌های منطقه‌ی خود در مورد مواد و روش‌های مورد استفاده انجام دهید. و پس از پیدا کردن یک سالن معتبر برای انجام احیا مراجعه کنید.

احیای مو با کراتین – Brazilian Blowout

مقالات مرتبط

3 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مطالب

فهرست

 

برای اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام ما سر بزنید

تماس تلفنی اینستاگرام