پروتئین تراپی چیست چند نکته مهم پروتئین تراپی
مقالات و نکات مهم در احیای مو

پروتئین تراپی مو چیست + 4 نکته مهم

قطعا میدانید یکی از بخش های مهم در رژیم های غذایی، پروتئین است، که همانطور که مشخص است با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و خوردن مواد غذایی و مکمل های حاوی پروتئین این نیاز را در بدن رفع میکنیم، اما سوال اینجاست که آیا با این روش پروتئین مورد نیاز مو هم تامین میشود؟

اگر میخواهید موهایتان سالم باشند میتوانید پروتئین تراپی مو را به صورت دوره انجام دهید.

پروتئین تراپی مو به زبان ساده؟

اگر بخواهیم درمان پروتئین را به بیانی ساده توضیح دهیم موهای ما از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده اند تا بتوانند سالم، قوی و ارتجاعی شوند. پروتئین ها حاوی اسیدهای آمینه اند که برای تقویت و رشد مو ضروری هستند و در اثر آسیب های ناشی از آلودگی هوا، اشعه نور خورشید و رنگ و سایر موارد کراتین موها شروع به تجزیه  شدن می کند و تارهای مو شكسته می شود.

علاوه بر این برخی از شیوه های زندگی و رژیم غذایی نیز منجر به کمبود کلی کراتین در بدن می شوند. از آنجا که حفظ رژیم غذایی غنی از پروتئین برای رشد سالم موها ضروری است (حتی برخی ادعا می کنند که برخی از غذاهای غنی از پروتئین منجر به رشد سریعتر موها می شود)، عدم مصرف پروتئین کافی می تواند به ریزش مو منجر شود. با این حال پروتئین درمانی برای بسیاری از افراد نامی نا آشنا است.

از جمله عواملی که باعث آسیب به کوتیکول مو و ساختار کراتین می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ و دکلره کردن مو
  • آلودگی‌های محیطی
  • استفاده بیش از حد از ابزار حرارتی
  • رژیم غذایی ناسالم و عدم مصرف مقدار کافی پروتئین
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماورا بنفش آفتاب

بنابراین اگر موهای شما نیز به پروتئین تراپی نیاز دارد و به دلیل آسیب های شدید دچار ریزش فراوان شده اید نیاز به درمان در سالن های آرایشگاهی دارند می توانید از یكی از متخصصان مو مانند خانم شبنم حضرتی كمك بگیرید.

پروتئین تراپی مو به صورت کلی به دو دسته اصلی تقسیم میشود:

  • هم می‌توان به صورت خانگی و با مواد در دسترس مثل محصولات مراقبت از موی خانگی و داروخانه‌ای (شامپوها و نرم کننده‌های پروتئینی، ماسک‌های پروتئینی مو، محصولات حالت دهنده پروتئینی مو) پروتیین تراپی مو در منزل را انجام داد.
  • هم روش عمیق‌تری وجود دارد که پیچیده‌ و حاوی مواد شیمیایی قوی‌تری است و فقط باید توسط متخصصان معتبر در سالن‌های آرایشی یا کلینیک‌های پوست و مو انجام شود.

انواع پروتئین درمانی مو

پروتیین تراپی برای موهای ضعیف، خشک و شکننده راه حلی موثر است. کراتین پروتئین طبیعی در موها می باشد كه  بسیار مستعد آسیب های ناشی از در معرض آفتاب بودن، باد، آلاینده ها و مواد شیمیایی است. درمان های پروتئینی در انواع مختلفی هستند و مو را تقویت و صاف می کنند. پروتئین تراپی برای درمان آسیب موهای خفیف استفاده می شوند و به طور منظم هر 1-2 ماه مفید انجام می شود.

  • حالت دهنده و مرطوب كننده
    این روش های درمانی برای موهای آسیب دیده مفید می باشد و همچنین به عنوان حالت دهنده مو نیز مو ایده آل است.پروتئین تراپی به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی بالا توصیه می شود هر دو هفته یک بار استفاده شود.
  • ترمیم کننده
    اگر از پروتئین ها  به عنوان ترمیم کننده برای درمان موهای آسیب دیده استفاده میشود، هر دو هفته یک بار ضروری است.

مزایا و فواید پروتیین تراپی برای موهای طبیعی

  • نرم كنندگی
    پروتئین تراپی با از بین بردن سلول های مرده پوست سر و افزودن پروتئین به آن ، موها را حالت دهنده و نرم می کند.
  • تقویت مو
    با وارد شدن پروتئین های هیدرولیز شده به فولیکول های مو آنها را سخت و محكم وا تقویت می کند.
  • مرطوب كنندگی
    با از بین رفتن سلول های مرده پوست سر با پروتیین موها به طور موثر تر مرطوب می شوند.
  • حجم دهنده
    در نهایت پروتئین تراپی موهای شما را ضخیم تر ، بلندتر و سالم تر می کند.

چه کسانی به پروتئین تراپی مو احتیاج دارند؟

درست است که پروتئین تراپی مزایای منحصر به فرد و مفیدی برای سلامت موها دارد. اما انجام آن برای همه لازم نیست و توصیه نمی‌شود. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که داشتن موهای خشک، نشانه‌ای از نیاز به پروتئین تراپی است. این درحالی است که خشکی مو ممکن است به خاطر آلودگی‌های محیطی یا دهیدراتاسیون کوتیکول‌ها به وجود آمده باشد.

در چنین شرایطی، چند بار استفاده از نرم کننده‌های معمولی یا ماسک موی آبرسان، این مشکل را به راحتی حل می‌کند.

برای اینکه بدانید واقعا به پروتئین تراپی احتیاج دارید یا نه، می‌توانید از مشاوره رایگان ما  کمک بگیرید:

دریافت مشاوره رایگان (  09122577121  ) تماس بگیرید.

علائم و آثاری كه موها به پروتئین تراپی نیاز دارند:

  • از بین رفتن قابلیت ارتجاعی مو
    برای امتحان قابلیت ارتجاعی موهای خود رشته کوچکی از موهای خود را به آرامی بكشید. اگر این رشته پس از کشیده شدن به حالت طبیعی خود برنگردد به این معنی است كه موها نیاز به درمان دارند.
  • موهای رنگ شده
    با رنگ كردن موها پروتئین اش كاهش می یابد و در معرض آسیب بیشتری نسبت به موهای طبیعی می شود و درمان پروتیینی به تقویت و حفظ موهایی سالم و قوی مو کمک می کند.
  • ریزش مو
    گرچه از ریزش حداکثر 100 رشته مو در روز کاملاً طبیعی است اما ریزش بیش از حد می تواند نشانه کمبود پروتئین موها باشد. مخصوصاً اگر مو از ریشه (پیاز سفیدی نداشته باشد). بدان معناست که موهای شما به راحتی می شکنند – و شاید لازم باشد برای تقویت آن به درمان های پروتئینی متوصل شوید.
  • موهای مجعد و فرفری
    هدف داشتن موهای صاف عامل دیگری برای پروتئین تراپی است. پروتئین به احیای رشته های مو و صافی آنها کمک می کند
  • گره خوردن و موخوره
    موهایی كه دچار موخوره می شوند به شدت به آب زیادی نیاز دارند و پروتئین تراپی کمک می کند به تغذیه مواد مورد نیاز موها می كند و موخوره ها را برطرف می كند.
    آزمایش موخوره: رشته ای از موهای خود را در کاسه ای کم عمق از آب قرار دهید اگر موها فر خورد یعنی متخلخل و موخوره هستند.

فرق پروتئین تراپی با کراتینه کردن

کراتینه کردن مو، نوعی پروتئین تراپی است که اغلب به عنوان صاف کننده نیمه دائم مو شناخته می‌شود. اما کراتینه کردن، مزایای بسیار بیشتری در کنار صاف کردن تار موها در اختیارتان قرار می‌دهد. این درمان، به ایجاد پیوند یکپارچه در ساختمان کراتینی مو کمک می‌کند و بافتی صاف و یکدست را خلق می‌نماید. در نتیجه، تمام تخلخل، آسیب و فرسودگی تار مو را ترمیم می‌کند.

پروتئین تراپی با خانم شبنم حضرتی

درمان های پروتئینی بخشی اساسی در حفظ سلامت و انعطاف پذیری موها هستند و نود درصد موهای از پروتئین تشکیل شده است که بیشتر آنها کراتین هستند.

وقتی مو در معرض مواردی مانند آفتاب ، باد ، آلاینده ها ، گرما و مواد شیمیایی قرار گیرد ، پروتئین ها تجزیه می شوند. موهای رنگ شده ، یا موهایی كه از ابزارهای گرم کننده برای حالت دهی استفاده می كنند ، آنها را بیشتر در معرض آسیب قرار می دهند. این آسیب ها باعث از بین رفتن قابلیت ارتجاعی مو و خشک و شکننده شدن آن می شود .شما با پروتئین درمانی مانعی محافظتی اطراف موهای خود ایجاد می كنید. به این ترتیب كه پروتئین های اضافی بر روی فولیکول مو قرار می گیرد و سوراخ ها یا شکاف های موجود در کوتیکول مو را می پوشاند.

برای درمان دائمی  پروتئین تراپی به صورت منظم توصیه می شود البته به این نكته توجه داشته باشید كه پروتئین درمانی كار ویژه ای است كه نیاز به برقراری تعادل پروتئین و رطوبت مو دارد همچنین پروتئین تراپی بستگی به نوع درمان و نوع موی شما دارد . برخی از انواع درمان های پروتئینی را می توان بیشتر استفاده کرد (به عنوان مثال هفته ای یکبار) ، در حالی که برخی دیگر از درمان های باید کمتر (هر 4 تا 6 هفته) و با مراقبت بیشتر استفاده شود.  بنابراین حتما مراجعه به متخصص مو در این زمینه ضروری است خانم شبنم حضرتی درتمام مراحل پروتئین درمانی تجربیات و مهارت خود را در اختیار شما قرارمی دهد.

سوالات متداول برای پروتئین درمانی مو

  1. آیا می توانم درمان پروتئین در خانه انجام دهم ؟
    اغلب ما تا كلمه مراقبت از مو را می شنویم به فكر درمان های خانگی با هزینه ای كمتر می افتیم اما همیشه موارد و نكاتی وجود دارد که باید به متخصصان سپرد. اگرچه انجام درمان های پروتئینی در خانه آسان به نظر برسد ، اما اگر تازه وارد هستید انجام آن در سالن های معتبر آرایش توصیه می شود.
    درمان های پیشرفته پروتئین درمانی نیز اگر درست و به اندازه استفاده نشود موها را زبر می كند بنابراین بهتر این درمان تحت نظارت متخصصان مو به صورت ایمن انجام شود.
  1. چند بار باید پروتئین تراپی انجام می شود؟
    اولین درمان های پروتئین تراپی باید به صورت هفتگی به مدت یك ماه انجام شود. پس از آن یک یا دو بار در ماه در ماه كفایت می كند این نكته را توجه داشته داشته باشید كه استفاده بیش از حد از درمان های پروتئینی ممكنه تاثیر عكس داشته  و موها را خشک كند. بنابراین قیل از درمان همیشه دستورالعمل های موجود را با آرایشگر خود یا فردی متخصص همانند شبنم حضرتی  مشورت کنید.
    بسیاری متخصصان مو پاسخ متفاوتی بر اساس وضعیت موها ارائه می دهند. درمان های پروتئینی به ویژه درمان های پیشرفته باید هر 4 تا 6 هفته انجام شوند.درمان های پروتئینی به چند دلیل باید بسیار کم استفاده شوند ، اول اینکه استفاده بیش از حد منجر به پروتئین اضافی و شکستگی مو می شود و هیچ مزیتی ندارد.
  1. بعد از پروتئین تراپی باید چكار كرد؟
    در پروتئین تراپی باید به کاربرد آن و ایجاد تعادل پروتئین و رطوبت موها دقت كرد ، البته اگر می خواهید موها از کیفیت عالی برخوردار باشند.همانطور كه می دانید کمبود پروتئین و رطوبت منجر به شکستگی مو می شوند. بنابراین بعد از پروتئین تراپی باید از مرطوب کننده استفاده كرد.
  1. آیا اشکال و خطری در استفاده از پروتئین تراپی وجود دارد؟
    بهتر قبل از انجام گزینه های درمان پروتئینی مو ، درمان های نرم کننده امتحان شود. استفاده از پروتئین بر روی موهای سالم، یا صرفاً استفاده بیش از حد از پروتئین می تواند اثرات عكس داشته باشد و مو را چسبناک و گره بخورد.
    از طرف دیگر ، پروتئین تراپی مو ممكن است مو را بیش از حد نرم و صاف كنند با این حال به طور کلی ، بهتر است از خطر استفاده بیش از حد آن جلوگیری شود.

بایدها و نبایدهای پروتئین تراپی مو

  • فقط از یک نوع درمان پروتئینی مو استفاده کنید برای این منظور می توانید شامپویی غنی از پروتئین ، نرم کننده ، ماسک مو یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  • اگر موهای شما به پروتئین بیشتری نیاز دارد از محصولاتی با پروتئین غنی استفاده کنید
  • اگر پس از استفاده از درمان پروتئین مو ، موها سفت و زبر شد از مرطوب كننده های طبیعی مانند روغن نارگیل یا با نرم کننده بعد از درمان پروتئین استفاده كنید  .
  • برای استفاده از ماسک موی پروتئینی باید حدود یك ساعت موها را با ماسك بپوشانید و بعد از این مدت شستشو دهید.
  • اگر تحت درمان سفید ی یا پرمینگ مو هستید ، ابتدا پروتئین تراپی مو را انجام دهید زیرا كه برای كمك به كاهش آسیب های پرمینگ بسیار مناسب است.
  • اگر درمان های مرطوب كننده اثری نداشته پروتئین تراپی مناسب ترین راه حل است.
  • موهای بسیار صاف كه تغییر حالت نمی گیرند (به سبک های موهای فری) نیاز به پروتئین درمانی دارند.
  • تست میزان پروتئین مو: یک تار موی خود را در آب خیس کنید و سپس آن را بکشید. اگر به راحتی کشیده و شکسته شود به این معنی كه موهای شما به پروتئین نیاز دارد. اگر به هیچ وجه کشش ندارد به این معنی كه موها به درمان های مرطوب کننده نیاز دارند.

ماسک های خانگی پروتئینی مو

برای انجام پروتئین تراپی در خانه میتوانید از روش های زیر استفاده کنید

ماسك ژلاتین مو

مواد تشكیل دهنده:

  • یك بسته ژلاتین (میزان بیشتر برای موهای بلند ، کمتر برای موهای کوتاه )
  • ⅓ فنجان آب
  • 2-3 قطره سرکه
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

آب را به جوش آورده و از روی حرارت بردارید. پودر ژلاتین را به آرامی درون آن ریخته و مرتب هم در آب داغ حل کنید بعد از اینكه مخلوط خنک شد سرکه و روغن را به ان اضافه كنید.پس از آماده شدن ماسك ،ابتدا موهای خود را خیس کنید و آب اضافی آن را فشار دهید  سپس مخلوط ژلاتین را در چند قسمت موهای خود بمالید و اجازه دهید بین 3 دقیقه تا یک ساعت روی موها بماند اكنون مخلوط را بشویید و سپس نرم کننده روی موها اعمال كنید و دوباره بعد از چند دقیقه آن را بشویید.

ماسك پروتئین و مرطوب كننده مو

مواد تشكیل دهنده:

  • یك عددتخم مرغ
  • یك قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یك قاشق غذاخوری عسل

همه مواد را در کاسه ای مخلوط کرده و سپس به موهای خود بمالید و بعد ازحدود یک یا دو ساعت با آب خنک بشویید و با شامپو و نرم کننده موهای خود را تمیز كنید. توجه داشته باشید از شستشو با آب داغ خودداری کنید ، زیرا باعث پخت تخم مرغ می شود.

محصولات مراقبت از مو حاوی پروتئین

مواد پروتئینی سالهاست که در محصولات مراقبت از مو استفاده می شود. دانشمندان منابع جدیدی از پروتئین ها را برای تقویت عملکرد و کارآیی محصولات مو تولید کرده اند.پروتئین تراپی یکی از اولین روش های درمانی در بازار مراقبت از مو بود . این ترکیبات پروتئینی اسیدهای آمینه با ایجاد لایه ای بر روی مو پوشش محافظتی در سطح آن ایجاد می كنند. به طور کلی دو کلاس محصولات حاوی پروتئین وجود دارد. اول محصولات که با عنوان “پروتئین تراپی” است و دوم موارد عمومی (شامپو ، نرم کننده ، و رنگ مو) است که دارای پروتئین دارند.

  • دسته اول : محصولات  پروتئین درمانی حاوی سطح پروتئین 5 تا 25٪ می باشند، این محصولات برای موهای آسیب دیده طراحی شده اند تا قدرت ، کوتیکول ، صاف بودن و درخشندگی آنها را افزایش دهند.
  • دسته دوم : محصولات عمومی مراقبت از مو مانند شامپو ، نرم کننده روزمره یا مواد مرطوب کننده است که دارای برخی پروتئین ها می باشند. غلظت پروتئین آنها از 0.25 تا 1.0٪ متغیر است ، زیرا معمولاً لیست پروتئین ها در انتهای لیست مواد تشکیل دهنده قرار می گیرد.

به این نكته نیز توجه داشته باشید ، اکثر پروتئین ها قادر به نفوذ مو نیستند و تا حد زیادی سطحی عمل می کنند اما پروتئین های هیدرولیز شده كه در برخی محصولات وجود دارد با اتصال به مو به تقویت آن كمك می كنند.

انواع پروتئین های پروتئین درمانی

بیشترین پروتئین هایی که در درمان های پروتئینی مو استفاده می شود ، کراتین ، کلاژن ، جو دوسر ، برنج ، گندم است. به طور معمول کلمه “هیدرولیز” قبل از آنها خواهد بود ، به این معنی که پروتئین به یک مولکول کوچکتر شکسته شده است و می تواند از طریق لایه های کراتینه به راحتی در موها  نفوذ کند.کلمات “اسید آمینه” و “پروتئین” در لیست مواد تشکیل دهنده پروتئین تراپی هستند

پروتئین های رایج در محصولات مراقبت از مو

اگر پروتئین (اسیدهای آمینه یا پپتیدها) را در 3-5 ماده اولیه لیست مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از مو وجود داشته باشد نشان می دهد محصول غنی از پروتئین است. با این حال این قانون تجربی است و ممکنه در مورد همه محصولات وجود نداشته باشد

نام INCI پروتئین متداولی است که در پشت محصول به صورت زیر می باشد:

  • پروتئین هیدرولیز شده (گندم ، جو دوسر ، سویا)
  • پروتئین گیاهی هیدرولیز شده
  • کراتین هیدرولیز شده
  • کلاژن هیدرولیز شده
  • اسیدهای آمینه (شیر و گندم )
  • سیستین مشتق پروتئین کراتین ( Bis-PG-Propyl Silanetriol )
  • پروتئین گندم هیدرولیز( PG-Propyl Silanetriol )
  • پروتئین گندم هیدرولیز شده هیدروکسی پروپیل (پروتئین گندم کواترنیزه)

ساز و كار نرم كننده های مو

آب به عنوان پایه حلال در بسیاری از محصولات مراقبت مو به كار می رود به عنوان نمونه شامپوی معمولی ، تقریباً 60-70٪ از حجم کلش را آب تشكیل می دهد ، در حالی که در نرم کننده (محصولات امولسیونی) ، 80-90٪ آب است. شانه زدن زیاد ، نظافت و استفاده از روش های شیمیایی بیش از حد موها را خشک ، وز و زبر می کند. اما بسیاری از محصولات مو با عنوان “مرطوب کننده” جذب رطوبت مو را افزایش می دهند.

به طور کلی دو راه برای مرطوب سازی مو وجود دارد. اولین کار با ترکیب مولکول های آب از خارج (محصولات یا محیط) در ساقه مو است. راه دوم حفظ مولکول های آب موجود مو با جلوگیری از فرار آنها از مو است. افزودن مولکول های آب بیشتر به مو با استفاده از مواد مرطوب کننده عالی است. گلیسیرین ماده ای مرطوب کننده است كه معمولاً در محصولات مراقبت از مو یافت می شود و سطح غلظتی کآن حدودا 2.0-5.0٪ است که سطح کافی برای رطوبت را فراهم می كند. در هنگام خرید نرم كننده ها مواد زیر را بررسی كنید:

  • پروپیلن گلیکول
  • بوتیلن گلیکول
  • هگزیلن گلیکول
  • اوره
  • سوربیتول
  • سدیم PCA
  • اسیدهای آلفا هیدروکسی (اسید لاکتیک)
  • لاکتات سدیم
  • بتائین

نرم كننده ها با تشکیل یک پوشش نفوذ ناپذیر در سطح مو آب و رطوبت آن را حفظ می كنند. این پوشش مانع از فرار مولکول های موجود آب از سطح مو می شود که معمولاً “نرم کننده” نامیده می شود. موا

انواع پروتئین تراپی

  • با توجه به میزان آسیب دیدگی و نوع موی (درشت یا ریز ، خشک یا چرب) ، درمان پروتئین مختلفی وجود دارد.
  • پروتئین تراپی برای آسیب های خفیف تر مو هر 1-2 ماه
  • پروتئین تراپی به همراه مرطوب كنندگی برای آسیب های متوسط ​​مو هر 2 هفته یكبار
  • پروتئین تراپی برای موهای رنگ شده هر 1-2 هفته یكبار

ترفندهای پروتئین درمانی

  • پروتئین درمانی
    از آنجا که موها از پروتئین کراتین تشکیل شده است ، هر 6 هفته یکبار از شامپوهای پروتئین استفاده كنید یا از مخلوط یک عدد تخم مرغ ، نیمی از آووکادو ، یک قاشق غذاخوری ماست یونانی و یک قاشق غذاخوری عسل به مدت 30 دقیقه و سپس آبکشی کنید.
  • ماساژ پوست سر
    ماساژ دادن پوست سر با افزایش گردش خون در فولیکول های مو مواد مغذی مورد نیاز پوست سر را تامین می كنند. با ماساژ پوست سر با مخلوطی از روغن بادام شیرین و روغن بابونه می توانید پروتئین لازم فولیکول های مو را افزایش دهید.
  • ماسک تخم مرغ
    برای درمان موهای وز یا موهای چرب هر دو هفته یا به صورت ماهانه به مدت 20 دقیقه روی سر قرار دهید و سپس شستشو دهید .
  • ماسك آووکادو
    نیمی از آووکادوی خرد شده را با 2 قاشق غذاخوری سس مایونز (که حاوی پروتئین تخم مرغ است) مخلوط کنید و این نرم کننده خانگی پروتئینی را هفته ای یكبار روی موهای خود بمالید.
  • روغن نارگیل
    ماسک روغن نارگیل درمانی بسیار اقتصادی و مرطوب کننده بسیار رایج می باشد.
  • ماست یونانی
    لبنیات مانند ماست و خامه ترش حاوی پروتئین و اسید لاکتیک هستند اگر این مواد را با یک عدد تخم مرغ مخلوط كنید یک نرم کننده پروتئینی خواهید داشت.

در خرید شامپوی خود به مواد تشكیل دهنده آن دقت كنید:

  • پارابن
  • تریکلوزان
  • مواد نگهدارنده آزاد کننده فرمالدئید (مانند کواترنیم 15 ، هیدانتوئین DMDM ​​و برخی از مواد حاوی کلمه “اوره” )
  • پلی اتیلن گلیکول (PEGs) موادی که به طور معمول به عنوان PEG ذکر می شوند
  • سدیم لوریل سولفات (SLS)
  • سدیم لورات سولفات (SLES)
  • فتالات ها
  • دی متیکون
  • تری اتانولامین
  • الکلهایی مانند الکل SD 40 ، الکل پروپیل ، الکل ایزوپروپیل (با نام مستعار پروپانول) و همچنین اتانول که باعث خشكی مو می شود.

در كل مواد پروتئینی و مرطوب کننده ها در محصولات مراقبت از مو معمول هستند و باعث براق و صافی موها می شود و محصولات آبرسان و مرطوب کننده نیز خشكی مو را برطرف می كند.

مقالات مرتبط

15 دیدگاه. Leave new

  • پریسا اسماعیل زاده
    نوامبر 26, 2021 8:06 ق.ظ

    ایا پروتین تراپی همون تزریق هورمون هست؟ چون من شنیدم که هورمون تزریق میکنن به سر مدتی خوب هست اما بعدش میریزه

    پاسخ
  • پریسا اسماعیل زاده
    نوامبر 26, 2021 8:06 ق.ظ

    ایا پروتین تراپی همون تزریق هورمون هست؟ چون من شنیدم که هورمون تزریق میکنن به سر مدتی خوب هست اما بعدش میریزه

    پاسخ
    • نه نیست من دو هفته پیش ‌‌‌‌‌‌پروتیین تراپی انجام دادم فقط با مواد چند بار موها رو شستشو دادن واتو کشیدن

      پاسخ
  • اول از همه خیلی خیلی قدردانم از تعهدتون ،از کار بسیار تمیز و حرفه ای که برام انجام دادین
    وکیف کردم از دیدن مجموعه و تیم حرفه ای ،دلسوز با استانداردهای بالادر حد اروپایی و موادهای تاپ دنیا که برام ایجاد حس امنیت داشت

    پاسخ
  • سلام
    چرا بعداز پروتئین ipp موهام ریزش پیدا کرده؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مطالب

فهرست

 

برای اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام ما سر بزنید

تماس تلفنی اینستاگرام